BE YOURSELF
ABOUT ME ENTRY TWITER FACEBOOK BLOGSKIN
sahut cabaran admoyu
Saturday, May 14, 2011 • 10:52 AM • 2 convicts
Assalamualaikum . as usual , kalau saya dah buat entri pagi pagi buta ini means saya dah bosan tak ingat dunia and tak tahu nak buat apa selain blogwalking HAHA . tadi singgah blog Adamoyu , my friends-to-be , sebab dia dapat unimas juga kan :) HAHA , then baca entri Mari Belajar , dia ada bagi satu teks yang sangat panjang mengalahkan galah panjang in loghat terengganu . dia ada cakap siapa yang berani , sahut lah kan cabaran dia tu . mula mula rasa malas je nak buat , but then dah bosan saya pun nak try lah . saya bukan orang terengganu , tp kampung dekat kelantan , tak pernah tinggal dekat kelantan okay , just lahir dekat kelantan , dibesarkan di kuantan and sekarang tinggal kat johor ( paham tak ?) . dah , malas nak bebel , saya terus translate okay ? kalau salah , jangan marah . saya bukan orang terengganu , ni just nak cuba cuba je , HAHA .


Mamat rasa malas nak bangun tidur . dia guling-guling atas katil . pusing kiri pusing kanan . serba tak kena dia rasa . Mak Lijah membebel panjang dekat luar pintu , " Mat ! matahari nak tinggi galah dah ni , tak masuk rezeki kalau bangun lewat lewat . awak tak kerja ke harini ? " tak tahan kena bebel , Mamat pun bingkas bangun berdiri dari katil . baru dia teringat pukul 11 ada kena buat kerja sikit yang bos dia suruh kelmarin . mamat pun hulur tangan dia ambil tuala . sama dengan mandi P Ramlee pula pagi ni , al maklumlah pukul 10.30 dah . dari Manir nak ke Jalan Batas baru tu jauh juga . lepastu nak kena berhenti stesen minyak Petronas pula dekat simpang traffic light Pulau Musang . tak ingat langsung nak tambah minyak kelmarin . tak sampai 10 minit Mamat siap belaka dah . minum air kopi-o seteguk dua lepas tu pakai kasut kulit atas tangga dekat beranda . baru beli minggu lepas kasut tu , berkilat tu ! lepas tu Mamat pun start motor vrooom hala ke bandar . motosikal second hand je tapi boleh tahan lah .
jalan batas baru ada banyak bangunan pejabat dengan kedai . kalau hala ke depan sikit ada kedai Astro , yang kena bayar bulan-bulan tu . kalau tak bayar je , kena potong habis . lepas pada surau Flat Batas Baru tu ada deret kedai aircond , kedai makan pun ada juga . kalau jalan sikit lagi sebelum kedai Astro tu , ada kawasan lapang tempat jual kereta baru jenama baru Hyunda dengan Kia .
di antara kedai aircond dengan kedai Astro tu ada tepi tepi tu pejabat lawyer baru buka . serupa dengan lepas jadi lawyer tu Mamat jadi terfikir sorang . slow slow Mamat naik tingkat dua . nampak gaya ada dua orang je kerani . lelaki sorang , perempuan sorang . boleh tahan yang perempuan tu . tapi pakai cincin elok benar kat jari manis tu . tunang dah kalau macam tu . tak nampak gambar langsung . berat sungguh . Mamat cakap dekat kerani perempuan tu nak jumpa Tuan Lawyer . sepanjang hidup mamat tak pernah jumpa lawyer sekali pun . cakap dengan lawyer jauh sekali . tiba tiba rasa berdebar weh .
Mamat pun ketuk pintu masuk , lawyer tu tengah pegang gagang telefon jenama Panasonic kat telinga dia . wayar telefon tu tengah berselirat lagi . "
I dah uruskan fixed deposit you sebanyak RM10 juta tu. Lagi satu, minggu depan ni, I nak you ikut I ke Singapore. HSBC Singapore dah buat arrangement untuk finance syarikat klien I, tak banyak, dalam 20 juta Sing dollar. Firm I jadi lawyer jugak tu. I turun KL minggu ni, kita dinner kat Shook di Starhill ok?”
Mamat bukan pandai sangat cakap orang putih ni . tapi bila dengar pasal duit faham . mainan apa juta-juat ni ? Mamat tiba tib terfikir . lawyer muda tu pun letak gagang telefon sambil sambil jeling hujung mata tengok ke Mamat . " Ya , nak apa ? saya sibuk sangat ni . tak nampak ke ? "
Lawyer tu tanya Mamat . Mamat pucat lesi . tak tahu nak kata apa . nak jawab salah , tak nak jawab salah . macam masa nak bangun tidur tadi . serba tak kena . sudahnya Mamat tibai juga jawab , " sebenarnya tuan , saya ni kerja dengan syarikat Telekom . saya datang nak sambung wayar telefon yang tuan buat pura pura cakap tadi . tak sambung lagi wayar tu , macam mana tuan dah boleh cakap ? "
muka tuan terus jadi biru habis . dah nak buat macam mana sekarang ! nak berlagak tak bertempat ! ada juga lawyer cakap orang deh . pecoh bo ! orang zaman sekarang kata " kantoi !"

pergh , serious panjang dohh , penat saya baca and translate . seriously saya tak tahu betul ke tak saya translate ni . nak baca text dia just pergi baca blog Adamoyu ni okay . nanti pandai pandai uolls lah translate sendiri . saya ni bukan nya orang jati Kelantan nor Terengganu , cuma boleh lah sikit sikit , kalau orang cakap saya faham , nak suruh saya cakap . errr , kena fikir 125 kali sebab memang saya tak fasih ngan loghat diorang ni HAHA :) rajin tak saya translate huh huh huh ? nasib baik saya free pagi buta ni , HAHA . that's all , anneyong , wassalam .

p/s : kalau suruh saya translate bahasa Korea best juga HAHA :)




PASTFUTURE
MY WORDS;
HAI , I from EXO planet . My UFO was break down , my age 11200 years old, I have 12 aliens . My birth date 12/12/2090 . I just want to say : Behave with me because I have 2 pair screw driver as my hand . Feel delightful to stay here.

BLUE;





OTHERS;


>> I've got new cell
date : NOW
at:10 am


>> prisoners jail breaking
date : 12/12/12
at: 12pm


>> new cellie arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • saya jatuh cinta dengan NORMAZLI dah lama dah :)
  • my name in Japan pula -.-
  • my name is Park Sung Gi :)
  • checklist T_T
  • i'm a teenager :)
  • adikku ..
  • unimas . . . again HAHA :)
  • unimas-student-to-be
  • upu results :)
  • my ummi is SUPER hebat !