BE YOURSELF
ABOUT ME ENTRY TWITER FACEBOOK BLOGSKIN
adikku ..
Monday, May 9, 2011 • 11:05 AM • 2 convicts
JANGAN BACA ! SAYA JUST TULIS AND TAK NAK PUBLISH GAMBAR OR WHATEVER DEKAT ENTRI INI . SO , ENTRI KALINI TERSANGAT BOSAN =.=

Assalamualaikum ,
entri kalini terlintas nak tulis pasal perangai adik-adikku yang menyerupai perangai ku waktu saya masih kecil ( sebaya diorang lah ) . actually , biasalah memang perangai sama pun kan , well nama pun adik-beradik , tapi apa yang saya nak story is apa yang diorang cakap terhadap saya . and situasi itu sama macam saya cakap dengan ummi ( faham tak ayat keling ni ? HAHA ) . dah dah , biar saya bagi a few examples lah senang okay ?

1) saya tengah prepare lunch ( time ini ummi takde sebab balik kampung , so saya yang kena siapkan semua tu , i like to do that ! rasa macam dah besar HAHA ) . then tiba tiba adik bongsu saya datang ,

Arif : " kakak kakak , kakak masak apa tu ? bau sedap lah ... ( baca dengan pelat ) "

me : " hah ? err , kakak masak ******* "

Arif : " ohh , pandai nya kakak masak "

okay , actually saya tak masak , saya just panaskan lauk and goreng lah ikan telur sikit . bau yang sedap tu bau Tom Yam Puyuh . tapi kalau saya cakap dekat Arif yang saya tengah panaskan lauk , kang dia tak paham pula , so saya guna lah ayat yang dia mudah paham XD

then , apa yang sama is , masa kecil-kecil dulu , time ummi masak , saya akan berdesup lari masuk dapur and puji bau masakan ummi sedap ( time tu juga lah perut dah berkeroncong lapar , padahal ummi baru je nak start tumis HAHA ) . and setiap kali incident kat atas tu berlaku ( if ada adik-adik cakap macam tu kat saya ) , saya rasa macam best nya jadi macam ummi , bila dengar anak-anak puji masakan sedap , kita rasa lain tau , rasa terharu . and start tu saya tanamkan azam nak jadi macam ummi :D

2 ) bila malam je memang saya kena buat susu Sustagen dekat Arif , then time kacau susu tu guna sudu

Arif : " emmm , ayifmae ( ni gelaran dia panggil nama dia , singkatan from Arif Comel HAHA ) suka bunyi sudu kakak kacau macam tu . kacau lagi kak "

me : " kakak pun suka juga , okay okay . HAHA "

okay , lantak korang lah nak kata kami pelik ke apa , tapi bunyi susu kena kacau dengan sudu memang best . bila Arif cakap macam tu dekat saya , saya teringat time saya cakap macam tu dekat ummi , and ummi pun layan je kerenah saya . ummi baik kan kan kan :)

3 ) bangun pagi pagi memang dah jadi tanggungjawab saya mandikan Arif and siapkan dia pergi tadika , sebab ummi pergi hantar adik-adik sekolah , abah pergi kerja . then time tengah mandi

Arif : " brrr , sejuk lah kak air ni . ayifmae tak nak madilah "

me : " ini air sejuk segar ayifmae . nanti otak jadi besar , nanti ayifmae pandai . nak pandai tak ? "

Arif : " betul ke otak jadi besar kak ? nak , ayifmae nak jadi budak pandai , brrrr . "

okay , memang pagi pagi , family kami dah dilatih mandi air biasa ( sejuk lah sebab pagi , no water heater pagi pagi ! ) , sebab oksigen akan sampai dalam otak , bila air tu kena kat kepala kita . so kita akan jadi lebih segar untuk belajar ( saya cakap otak jadi besar , yelah , kang saya explain satu satu , mana lah budak tadika nak faham . nanti bila dia besar sikit , saya akan explain lebih detail biar dia faham ) .

then bila Arif cakap macam tu dekat saya , saya teringat time ummi mandikan saya and Huwaini ( adik saya , just beza setahun je ) , time tu kalau kitorang cakap sejuk , nanti ummi mesti cakap " takpe , ini sejuk segar " . bagus lah ummi sebab didik kami mandi macam gitu , and seriously memang terasa segar and bersemangatlah ( lagi satu , nak mandi tu start dari kaki dulu , baru naik ke atas , itu sunnah Rasulullah ya kawan kawan ) .


okay , actually memang banyak lagi dialog yang adik-adik saya cakap terus saya akan teringat time masa kecil kecil dulu . memang saya tabik lah sebab ummi banyak ajar saya buat something yang berguna .

apa motif entri ni ? well , biarlah , saya just nak ingat ingat masa kecil kecil je , kalau korang tak faham isi entri ni , saya tak kisah . yang penting saya faham sebab bila saya besar , and bila review balik entri lepas lepas and baca entri ni , saya akan ingat pengorbanan ummi . even though apa yang Arif cakap dekat saya tu sama macam saya cakap dekat ummi . saya ini sangat jauh berbeza kalau nak dibandingkan dengan ummi ku yang sangat hebat tu , seriuosly . memang saya tak dapat tandingi lah apa yang ummi buat dekat kami sekeluarga , tapi saya akan cuba untuk menjadi seperti ummi :D

that's all ,wassalam

p/s : entri ni sangat dull , siapa yang dapat baca sampai habis memang saya salute lah :D


PASTFUTURE
MY WORDS;
HAI , I from EXO planet . My UFO was break down , my age 11200 years old, I have 12 aliens . My birth date 12/12/2090 . I just want to say : Behave with me because I have 2 pair screw driver as my hand . Feel delightful to stay here.

BLUE;





OTHERS;


>> I've got new cell
date : NOW
at:10 am


>> prisoners jail breaking
date : 12/12/12
at: 12pm


>> new cellie arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • unimas . . . again HAHA :)
  • unimas-student-to-be
  • upu results :)
  • my ummi is SUPER hebat !
  • ...
  • bestnya duduk di teratak Pinky Momma ;)
  • thanks Kak Numana :)
  • pagi ini saya jadi BIDAN ARNAB :)
  • saya sudah accept matriks , ANDA ?
  • matriks ohlala :)